Rzeczy zgubione w hotelu – jak je odzyskać?

Czy zdarzyło Wam się kiedyś po powrocie z hotelu odkryć, że zostawiliście tam ładowarkę? A może sweter? Albo pendrive’a? Jeśli tak nie jesteście wyjątkami. Gubienie czegoś w hotelu albo pozostawianie przez pośpiech towarzyszący pakowaniu się, jest nagminnym zjawiskiem. Czasem tracimy przedmioty, które nie mają większej wartości i w zasadzie nie robi nam różnicy czy dostaniemy je z powrotem, czy nie. Bywa jednak, że zostawimy w hotelu coś, na czym nam zależy i naprawdę chcemy to odzyskać. Może jakiś łańcuszek z zawieszką po mamie. A może ulubioną koszulkę klubową. Co wtedy zrobić? Jak odzyskać rzeczy zgubione w hotelu? Jakie procedury obowiązują właścicieli obiektów hotelowych w sytuacji, kiedy pracownicy znajdą zagubioną rzecz? I jak ma się teoria do rzeczywistości? Na te pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule.

Rzeczy zgubione w hotelu, a przepisy

Hotelowi goście gubią różne przedmioty nie tylko w swoim pokoju. Zdarza się, że zostawią coś w hotelowym SPA, sali konferencyjnej, restauracji lub klubie. Jeśli tak właśnie się stanie, pracownik, który znajdzie zgubę powinien jak najszybciej przekazać ją do hotelowej recepcji, podając przy tym kiedy (data, godzina) i gdzie dokładnie znalazł przedmiot. Jeśli wie, kto jest jego właścicielem to taką informację też powinien przekazać.

W sytuacji, kiedy wiadomo kto jest właścicielem pozostawionej rzeczy, zgodnie z przepisami hotel ma obowiązek powiadomić tę osobę o znalezieniu jej własności. Jeśli jednak nie wiadomo do kogo należy przedmiot, hotel powinien powiadomić o jego znalezieniu odpowiedni rejonowy organ rządowej administracji ogólnej. Papiery wartościowe, pieniądze, kosztowności lub przedmioty mające wartość naukową bądź artystyczną powinny zostać niezwłocznie przekazane takiemu organowi, a inne znalezione rzeczy tylko na jego żądanie.

Od czasu poinformowania właściciela przedmiotu, o jego znalezieniu, hotel musi przechowywać rzecz znalezioną przez rok. W przypadku, kiedy nie wiadomo kto jest właścicielem, przez dwa lata. Po tym czasie przedmioty stają się własnością hotelu. Natomiast papiery wartościowe, pieniądze, kosztowności i inne wymienione wyżej, przechodzą na własność Skarbu Państwa.

Tak stanowią przepisy. A jaka jest rzeczywistość? Czy hotele faktycznie dzwonią, żeby poinformować właścicieli o zostawionym przez nich przedmiocie….?

rzeczy znalezione w hotelu

Rzeczy zgubione w hotelu – rzeczywistość…

Prawda jest taka, że przepisy nijak się mają do stanu faktycznego. Zdecydowana większość hoteli nie dzwoni, żeby powiadomić klientów o zgubie. Nawet jeśli to stali klienci, dobrze znani pracownikom. Dlaczego? Niektórzy tłumaczą to kwestią dyskrecji. Nigdy nie wiadomo na przykład kto odbierze telefon. Być może o wyjeździe w jakieś miejsce nikt miał się nie dowiedzieć, a tu telefon z hotelu, odbiera dziecko, czy współmałżonek i po tajemnicy. Hotele czekają raczej na telefon od osoby, która zostawiła swoją rzecz, a kiedy taka się zgłosi, po zweryfikowaniu jej  odsyłają przedmiot pod wskazany adres. Inna sprawa, że bardzo wiele osób zostawia coś w hotelu i gdyby personel miał za każdym razem dobijać się do właścicieli, to trzeba by stworzyć nowy etat… W takim razie jak odzyskać rzeczy zgubione w hotelu?

Rzeczy zgubione w hotelu – jak je odzyskać?

Jak już wspominaliśmy nie ma co liczyć na telefon od obsługi hotelu. Najlepiej samemu zadzwonić na recepcję i poinformować o tym, że zostawiliśmy podczas pobytu ładowarkę, bluzkę, biżuterię czy cokolwiek innego. Potem możemy się spodziewać, że pracownik poprosi, żebyśmy dokładnie opisali swój przedmiot. Jeśli wszystko się zgadza, pracownicy zwykle proponują, że znalezioną rzecz wyślą na wskazany przez nas adres. A wtedy nam pozostaje go podać i czekać na powrót zguby.

Zobacz też: Tani nocleg w drogim hotelu – jak to zrobić?

Meldowanie się w hotelu – wszystko, co powinieneś wiedzieć

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *