Jak zorganizować wesele w hotelu?

Coraz więcej osób planujących wesele dostrzega ogrom korzyści płynących z organizowania go w hotelu. Wszystko na miejscu, kuchnia i obsługa wysokiej jakości. Nie trzeba się martwić o transport dla gości. Każdy może w dowolnym momencie iść do pokoju i odpocząć albo się odświeżyć. Takich zalet jest zdecydowanie więcej, ale nie o nich będziemy tu pisać. Dziś skupimy się na tym, jak zorganizować wesele w hotelu.

Zobacz też: Wesele w hotelu – na co zwracać uwagę?

Jak zorganizować wesele w hotelu? – wybierz hotel

Zacznijmy od tego, że organizowanie wesela trwa i należy się za to zabrać sporo wcześniej. Dobrze jest obejrzeć sale weselne w hotelach, które nas zainteresują i dokonać rezerwacji nawet z rocznym wyprzedzeniem. Inaczej możemy nie mieć już zbyt wielkiego wyboru. W Rzeszowie jest wiele hoteli, które dysponują salami weselnymi. Niektóre ulokowane są w centrum miasta, inne w bardziej malowniczych miejscach, na obrzeżach. Państwo młodzi muszą ustalić co będzie miało dla nich większe znaczenie  w kwestii lokalizacji.

Kiedy sala jest wybrana to mamy już pierwszy krok do sukcesu za sobą. Dzięki niemu otrzymamy duże wsparcie w kolejnych etapach przygotowań. To dlatego, że w hotelach zwykle organizowaniem wesel zajmują się hotelarze, którzy są w stanie doradzić w wielu kwestiach, a także różne zadania wziąć na siebie. Mimo to, musimy ustalić granice takiej współpracy. Jedni chcą zorganizować wesele sami od A do Z, inni chętnie wszystko oddadzą w cudze ręce.

Jak zorganizować wesele? – muzyka, kolory i kwiaty

Na pewno dobrze jest mieć jakieś wyobrażenie o tym, jak ma wyglądać cała impreza. Dobrze jest na przykład przemyśleć przy jakiej muzyce chcemy się bawić. Chcemy zespół, DJ-a? I tutaj znowu trzeba dokonać rezerwacji z dużym wyprzedzeniem.

Ważne jest też wybranie kolorystyki na ten szczególny wieczór. Jakiego koloru mają być nakrycia, ozdoby, balony? Trzeba to przemyśleć. Pozostając w tym temacie, warto też dobrać kwiaty jakie mają dekorować stoły. Za samo przygotowanie sali odpowiada hotelarz, ale na pewno warto dokonać z nim szczegółowych uzgodnień.

Jak zorganizować wesele? – menu i alkohol

Jeśli mamy już dogadaną kwestię oprawy muzycznej i wygląd sali na wesele, trzeba zastanowić się nad menu i ilością potrzebnego alkoholu. Ile ciepłych posiłków chcemy podać? Jakie to mają być potrawy? Czy chcemy zamówić dodatkowo wiejski kącik? A może marzy nam się fontanna czekolady, w której goście będą zanurzać owoce? Takie rzeczy też należy dogadać.

Czynniki, o których wspomnieliśmy to zupełna podstawa. Oczywiście para młoda musi też we własnym zakresie przemyśleć jak posadzić gości, jak mają wyglądać bileciki na stołach, jakie zabawy przewiduje w czasie wesela itp. Choć przygotowania zwykle wiążą się z pewnym stresem, to z pewnością można go zminimalizować zaczynając planowanie odpowiednio wcześnie i korzystając z pomocy doświadczonego hotelarza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *